StofaNet farvel

Endelig har jeg besluttet mig at gå videre med mine planer om at skifte min internet udbyder.
Jeg har haft StofaNet i 9-10 år nu, og har sådan nogenlunde været tilfreds med det.

Her vil jeg skrive lidt om de årsager for skift.

  • Der har været perioder hvor jeg ikke havde internet i ugevis pga. et eller andet kabel som et eller andet har gravet op og lign. Når så efter et par dage offline ringer til dem, kender de stadig ikke tidsfrist til reparationer. Når man spørger om man få kompensation for det, vifter det med kontrakten og et eller andet paragraf, som man har skrevet under på.
    Fint nok, men burde det være i deres interesse at servicere kunder som har været uden det produkt det betaler for i flere dage/uger?
  • For nogle år siden fik jeg udskiftet min gamle kabelmodem, som jeg har haft siden starten. Men først skulle jeg leve med udfald i halvår, hvor jeg også påpegede at det kunne jo være modem den er galt med. Men det ville jo ikke teste modemet. Selvom det kun tager et klik med musen, gad det ikke gør det!
    Det forstår jeg ikke!
  • I december 20006 annoncere de at anlægget i Slagelse er endelig blevet opgraderet, og at vi skal få glæde af højere hastigheder på internettet og nye spændende TV produkter.
    I juni/juli 2007 fik vi endelig de nye produkter, Jeg skyndte mig straks og bestiller SuperSize internet, som er 10mbit dowstream, og 512kb upstream. Der blev så også samtidig gjort opmærksom på at disse hastigheder ville blive begrænset til 6mbit i en kort periode. Per dagens dato, er denne periode stadig aktiv. Jeg har nu i 6-7 måneder betalt for produkt jeg ikke har fået. Allerede i november kontakter jeg support og bliver informeret, at sidst på efteråret er det hele på plads. Det glæder mig selvfølgelig, men ingen udsigt til kompensation. Fint, jeg kan vel også vente lidt endnu. Efteråret går, vinteren kommer, og der er snart foråret, jeg har stadig ikke det jeg betaler for! — I januar har jeg også skrevet til support er blevet informeret, deres marketing afd. er ved at udarbejde et eller andet kompensation for det gode kunder. Jeg har stadig ikke hørt fra dem om kompensationen eller 10mbit linijen!

Nu gider jeg det her ikke mere, nok er nok, så gode er de heller ikke! Kan få bedre og hurtigere internet forbindelse andre steder, for mindre penge!

Nu skal jeg bare finde ud af hvornår jeg kan have andre til at levere på min adresse, så jeg kan opsige StofaNet …