Lidt mere StofaNet rant

Arghhh…

Her til formiddagen, har jeg haft udfald på min internet forbindelse, og efter nogle timer beslutter jeg at jeg vil kontakte StofaNet support for at høre ad.

Efter 25 minutter kommer jeg endelig igennem, til en der hedder John. Han virker som meget frisk og glad person. Forklarer ham hvad der er sker, og han finder det underligt også. Skype fungere faktisk fint!

Det der sker er, at på nogle sider kan jeg sagtens komme på, mens andre fungere ikke. og så skiftes det sådan lidt engang imellem. Jeg har router koblet på kabelmodemet, så jeg tænkte det kunne være min router der driller. Det hjælper slet ikke, nu kan jeg slet ikke komme på noget som helst.

Han giver mig ret i det jeg har prøvet at det skulle være korrekt. Han kigger på modem, signal, og MAC adresse, og konstantere at jeg har Always-on.

Ja, det har jeg haft, i nogle år nu (4-5 år), har aldrig været problem før. Konstantere at MAC adresse matcher på routeren og always-on. han slå det fra alligevel, beder mig genstarte modemet. Efter den kommer online får min computer og router ip adresse fra DHCP server, men jeg har stadig ikke adgang til nettet. Han beder mig også pinge DNS server, det har jeg også gjort, og der er hul igennem. Men stadig ingen adgang til noget som helst ud over DHCP server. trafik kommer simpelthen ikke videre derfra.

Her begynder han at fratager sig ansvar på Stofas vegne, det er ikke noget de skal være ansvarlige for.
Jeg gentager og omformulere sætningen, for at tjekke om jeg har forstået det; “Altså det du siger er, at Stofa har ansvar at levere pakker mellem centralen og modemet, og alt ud over det, er ikke jeres ansvar? – Så så længe jeg har IP adressen er alt i den skønneste orden ifølge dig?” – Han, bekræfter, og her bliver jeg lidt overrasket.

Jeg beder ham stille mig videre til en anden en, da jeg mener ikke det kan være rigtig, og hans kommenter bliver, “Det kan du tror jeg ikke kan!” og undskylder at han skal tale med andre kunder. Jeg er ikke kunde?

Det forstår jeg ikke, og beder ham derfor stille igennem til hans chef, så jeg kan tale med ham, om det der sker. Hvorefter han hilser farvel og smækker røret i!

Så nu står jeg med spildt 3-4 timer, og slet ingen internet.
Ringer til kundeservice, der stiller mig videre til teknisk afd. og de vil sende en teknikker for at tjekke signal, evt. udskifte modemet. Jeg påpeger at det er nok ikke noget galt med signalet eller andet hardware hos mig, da jeg får IP adresse og at der er ingen tabte pakker, så længe jeg pinger og skal bruge deres DNS/DHCP servere. Men de beder mig alligevel bytte modemet.

Det finder jeg unødvendig og beder hende sende en test signal til modemet. Det gør hun og rigtigt nok, konstatere at signal er skam god nok!

Nu er jeg pissed. Logger mig på nettet gennem mobil telefon, og tilgår “minesider” på stofa.dk, kigger på always-on og kan se at den er blevet slettet. Tilføjer min MAC adresse — og min internet fungere igen!

Tak support, for nothing! — Nu kan jeg kun undre mig hvorfor har John-supporter slettet min always-on indstillinger og hvad der var galt med forbindelsen til at starte med?

Da jeg talte med kunderservice, har John skrevet at fejlen skyldes indstillinger på computeren. Ingen netværks indstillinger er blevet ændret før, under og heller ikke efter problemet opstod på routeren eller computer.

Endnu en grund til at jeg flygter væk fra Stofa A/S.

Scroll to Top