Dårlig kunde service

Jeg har det seneste 14-15 år arbejdet med service i en eller anden form, og tør godt dige at jeg ved en eller to ting omkring emnet. Siger ikke jeg er ekspert på området… men et par ting har jeg erhvervet mig.

Når det så er sagt, så har jeg været på den anden side, hvor jeg som kunde har krævet en vis service eller bare hjælp for noget jeg har købt. Men har aldrig skabt mig som et lille barn fordi jeg ikke har fået min vilje. Forsøger at være saglig og argumentere med den rette person. Men oplever meget sjældent at skal gøre meget ud af det, som her for at bevise fejl og mangler.

Jeg købte plads på en server (cloud/sky, du ved det er moderne nu) og ville have en mail server installeret.

Så jeg gik i gang med opsætning af serveren, netværk og software til mail server. Sikkerhedstest osv…

Men opdager kort efter at reverse DNS opfører sig underligt. Tænkte det nok er bare spørgsmål om tid da det hele er frisk installeret. Men efter nogle uger tænker jeg må heller skrive til supporten. For det virker stadig ikke i 98% forsøg.

Kunde service svarer en uge senere med ” det virker her” og lukker sagen.

Jeg tjekker op på det og genåbner sagen. Men igen, få jeg svar som om jeg bare skal blande mig udenom.

Da jeg var på ferie da deres svar kom, tænkte det må vente til senere og gjorde ikke mere ved det. Der er så gået flere måneder og det virker stadig ikke. Har fri i dag og tænke, lad mig grave lidt i det.

Så jeg tester det med 7-8 forskellige servere herunder Google, OpenDNS og CloudFlare, da alle er globale udbydere og burde vise korrekt info. Men stadig uden held, min servers IP har ingen revers DNS på.

Og jeg tænker, hvordan filen har de kunne se det, uden at lyve om det. For hvorfor skulle de lyve om det?

Så jeg graver lidt mere omkring firmaets infrastruktur og hvad DNS servere de bruger, for at se om jeg kan slå den rette info på deres servere.

Her finder jeg seks servere der er knyttet som reverse DNS servere. Bruger dem til at slå min IP op… og kun den første svarer korrekt på det. Resten af dem kender ikke til reverse DNS info på min IP. Der desuden er oprettet igennem deres kontrol panel.

Må så konkludere at deres DNS infrastruktur ikke opdatere info mellem deres egne servere.

Så valgte at oprette ny sag, og her fremlagde jeg al min viden til dem.

Nu venter jeg på svar… spændende om de afviser at fejlen er deres.

[…]

Har ventet 5 arbejdsdage uden at få svar. Så nu har jeg lukket for serveren og flyttet data over til et tysk server. Der både er billigere, bedre til sit arbejde og man få mere for sine penge.

Farvel SSDVPS!