Post Danmark og pakkeboksen

I går, modtog jeg et styk papir om at post Danmark har været på adressen, men forgæves forsøgt at levere pakken til mig. Derfor er den lagt i pakkeboksen til afhentning. Der er anført at den kan afhæntet den 28. Maj.

Fint nok, kører på den anden side af byen, til den pakkeboks de har lagt pakken end til, og scanner stregkoden. Ingen reaktion fra robotten.

Her undrer det mig, af valg af pakkeboksen. Der er 3 andre bokse som er nærmere adressen end lige den de har valgt at bruge. Men den ligger tættest på deres distributions center! 

Forsøger igen…. Intet.

Valger manuelt indtastning… “Kan ikke genkende stregkoden” eller noget i den dur. Tænker jeg har sikkert tastet forkert, så jeg prøver igen, den her gang tjekker jeg 2 gange at alt stå som på sedlen. Den kan ikke finde pakken.

Open Seasame… Nope… 

Ringer lige til post dk, og få at vide, pakken bliver lagt i boksen efter kl 10 i dag og at jeg skal vente på SMS. Hvorefter jeg kan afhente pakken.

Flot, må man sige…

Hvad var så formål med den seddel? Hvad skal jeg bruge den til?

Sedlen er udfyld så mangelfuldt at afsender står til “Odense”. Samtidig er tidspunkt heller ikke udfyldt. Jeg skulle bruge min og andres tid på at finde ud af at jeg skal vente på SMS. Det kunne man have gjort mere klart eller skrevet et tidspunkt.

UPDATE – 28/5 19.30:

Eller bare,. lagt det forpulede pakke i den boks.

Har været der ude igen… samme som før, stregkoden ikke genkendt. Ringer så igen. Få at vide at pakken er forsinket. Kommer evt. i morgen.

Når jeg nu taler med kundeservice, så vil jeg lige høre hvordan er det egentlig at de bestemmer hvilken postboks pakken ender i. Og der blev sagt, typisk den nærmeste.

Lad os bare sige, at hvis min pakke var blevet lagt i en pakkeboks længere væk end den burde være i nu, så ville den ikke være i Slagelse Kommune! Så langt væk er den. Den er så langt væk fra mig, at den er 10m fra Post DK distributionscenter i Slagelse. Dvs. det må have været en ret så doven postmand, hvis han ikke formåede at putte det forpulede pakke i boksen lige ved siden af hans arbejdsplads. Det skal han åbenbart have 2+ dage til. Flot!

UPDATE 2 – 29/5 17.15:

Skrev en twit i morges og fik fra svar fra @Postdanmark at de vil undersøge sagen. Undersøgelsen viste at pakken var hele tiden i pakkeboksen. Hm, siger ikke de lyver, men hvorfor kunne 2 kundeservice rådgiver ikke se at den var der inde? hvorfor skulle der den tredje til at kunne se det. Og hvor blev min SMS af? Hvorfor virkede den stregkode ikke?
Nu har de taget pakken ud af pakkeboksen, og kan afhentes på et posthus … Men først i morgen… dvs. den 30/5. Hele tre dage var pakken i Slagelse…

UPDATE 3 – 30/5 16.00:

Så, nu er det den 30/5, min kone var forbi posthuset omkring kl 13, som aftalt, hvor pakken skulle vente… men, surprise… pakken var der ikke. Så jeg ringer ind til kundeservice, og tjekker lige op på det. Denne gang, fortæller de mig så følgende.
Pakken har ikke være ud til afhentning. Spørger dem så om, de ved hvor min pakke er? Pakken er i distributions center i Slagelse. Jeg spørger så, hvordan kan det så være at den ikke var lagt til posthuset, som aftalt dagen inden. Det kan de ikke svare på. Kræver at få min pakke. Ja, det kan jeg først på mandag… No shit! Seriøst først på mandag… (Lad os se om det bliver mandag, eller tirsdag, måske endda onsdag)

POST DANMARK, mest kompetent virksomhed i Danmark!

Jeg spørger videre… her er jeg godt kørende, og skal styre min temperament for ikke at eksplodere.

Så lad mig lige forstår dette korrekt. jeg har talt med 3-4 af kunderådgivere, og ingen af Jer fortæller samme historie, om den samme pakke. Så, hvad skal jeg som kunde tro på… Jeg har følgende valgmuligheder;

  • Manglende kompetance
  • Løgn historier

Jeg kan selvfølgelig ikke få et svar… Det var heller ikke te spørgsmål som sådan… retorisk måske…

Update 4 – 1/6 10.40

Pakken er afhentet. Efterlysning aflyst.
Nu er der igen, internet, tv og telefoni i husstanden, efter en uges venten. Tak Post Danmark. Håber virkelige at der bliver undersøgt hvor det gik galt og hvordan pakkerne håndteres fremover. For det er sikkert ikke kun sket for mig. For det er desværre ikke første gang jeg skulle i kontakt med kundeservice angående en pakke der ikke kom til adressen. Lad os håbe det er sidste gang.